marți, 30 septembrie 2008

House is my addiction, mancati-as!

Ieri nu am fost la scoala. Varianta oficiala: mi-a fost rau. Adevarul: nu aveam chef si eram singur acasa. Dar pentru ca sa nu se repete tragedia de anu trecut, am fost sa imi procur scutire din timp, adica imediat.

Sau cum ar zice Ursu': "Se intampla fenomene inexplicabile in scoala asta. Iiii nici nu apuc sa pun bine absentele, ca o mana invizibia le si motiveaza! iiiii Or fi extratestri dintr-a patra dimensiune"

Pai si cand veneam eu de la doctor, si ma gandeam ca dragii mei colegi se plictiseau de moarte in momentul ala si le venea sa se urce pe pereti (aveau romana), mi s-a intamplat sa vad o chestie care cu siguranta consemneaza inceputul revolutiei muzicale.


(h)Explicatii, ba!

Inainte de a incepe povestea mea cu tenta rasista, vreau sa precizez urmatorul fapt.
Le zic tigani doar celor care sunt atat de urat mirositori, prosti si tampiti, celor care traiesc in case de lut si paie, nu muncesc, au ajutor social, fura masini din Italia, manaca lebede, au fuste colorate etc.



De asemenea, tin sa precizez ca daca o persoana are tenul mai inchis la culoare si NU indeplineste conditiile de mai sus, nu ma voi adresa niciodata acelui individ cu apelativul de tigan, doar pentru ca e mai ciocolatiu.
Exceptie fac poreclele deja stabilite, dar nici acolo nu fac exces de acest cuvant, prefer sa il strig pe nume(cunosc vreo 3-4).
De asemenea, tin sa precizez ca NU urasc manelele, NU le simpatizez, si daca m-ai auzit fredonand una inseamna ca faceam la misto, sau eram beat.


Tiganii si minimalul

In minunatul si excesiv de coloratul cartier numit Piata, se asculta manele non-stop. Cocalarii se simt in wonder-land iar puradeii zburda nestigheriti de nimeni si de nimic.
In zona unde stau eu, adica mai aproape de blocuri, nu e chiar asa, dar pe langa Spitalul Militar treaba e nasoala.

Si cum va povesteam, am vazut un grup de tigani. Nu rromi, ca de aia ne confunda Europa. Tigani. Erau vreo 3 de 20-25 de ani, cu lant de aur la gat si tricou negru, cu cocalarismul injectat in doza letala in sange, si stateau de vorba, sprijiniti de o masina. Un BMW zgariat cu numere de Italia, normal. In masina, 2 puradei, se jucau. Astia mari incepusera sa se laude, mancati-as ochisorii, ce fel au batut ei un gabor sau ceva in genu, de auzeam ce vorbeau la 30 de metri de ei. La un moment dat, in timp ce ma indreptam spre ei, eu fiind imbracat mai funky :)) , unu din ei zice catre un puradel: "Haoleu, da drumu la muzica, ca te omor!" Plodu baga un CD, apasa plei, si din boxele alea gajaite incepe sa rasune o manea din aia infecta, care nici la cea mai grava betie nu o asculti.
Melodia nu avea versuri, ci doar exprimari ale durerii de burta: 'haaaaaaauuuuuaaaullleeeoaaaaaaaeeeeeoooohh' Stiti voi, din astea...
Dar acuma vine partea interesanta. La nici 3 secunde dupa ce a inceput melodia, unul dintre tigani face: "Nu pe asta ba handicapatule, bag-o pe urmatoarea, ca e misto!"
Plodu da schimba piesa si ghici ce!
House FRATEEEE!!!
Era melodia aia de la Ida Corr Vs Fedde Le Grand - Let Me Think About It, cam veche, dar foarte reusita.



Dupa 20 de secunde au schimbat, au bagat-o pe asta:





Dar sa vezi ce faceau ciorile. Cei trei crai ciocolatii au inceput sa danseze in mijlocul strazii, iar puradeii s-au cocotat pe masina, facand acelasi lucru. Iar cireasa de pe tort a fost intrebarea care un tigan mi-a adresat-o, vazand ca abia ma abtineam de ras:

"Simti ritmul, fratele meu?"


=)))))))))))))))))))))))


Cauza si efect

Eu cred ca peste 75% dintre tianii cu varsta intre 20 si 35 de ani au fost prin cele strainataturi. Acolo ce au vazut ei, ca pitzipoancele italiene, spaniole si de alte natii nu se uita la o gorila care il are pe Guta in boxe, dar pica dupa un frezat care asculta o gama larga de muzica techno, minimal, trance, progressive si house (in fond, toate suna cam la fel, cu mici diferente). Adica muzica electronica, ca sa o denumim generic. Trance-ul e cam de drogati, minimal si house rulz!
Sa revenim la tigani. Si cioara ce face? Se duce la un roman si zice: "Frate fa-mi si mie un sidi cu muzica house, ca sa ma duc sa agat si eu ceva!" Si uite asa, Scooter si cu David Deejay ii bat la fund pe Denisa si pe Sorinel Pustiu'.

Daca acum 1-2 ani, rigtonurile preferate ale tiganilor erau manelele, acuma cand le suna telefonu, incep sa se zbata pe house si minimal, sa ii vada femeile! Vara asta am vazut primele ciori cu maieu armani, dar frezati funky, ca sa bage lumea la cap ca asculta si house, nu numa manele!

Pe viitor o sa observam ca atarnand de retrovizor, pe langa poza mustaciosului , va fi si moaca lu Tiesto, sau a lu' Armin Van Buuren.





VS





Poate tiganii se vor duce mai des prin cluburi, vor lasa trompeta, vioara si orga si vor trece la platane si vor mixa la ocazii speciale. Si poate ca nu se vor mai imbraca asa, nu se vor mai comporta asa si, cine stie, se vor civiliza.

AMIN.

6 comentarii:

Anonim spunea...

da' rock di ci n-asculta :( ?

hai da-i in cacat :))

te tzuk, stiam articolu' dinainte sa-l publici :*:*

Anonim spunea...

Haaaaoleeeuu.. domnu seef....da din aistea faceti dumniavoastra...:)) chiuliti de la scoala... fara ca parintii sa stie...nu e bine nu e bine...

P.S.
Ma mira faptul ca nu ai aflat ca acum sa fii houser, drumer, agitat din asta mai pe scurt e la moda...cum o data pe vremeaaa mea..eheee.. a fost Linkin Park...asa e si acum houseeeeeeee..da ce stiti voi tineretul din ziua de azi...:))

Unknown spunea...

trebuia sa te urci si tu pe masina,
dansai cu ei :>

Anonim spunea...

misto articolul si cam asa este..dar tin sa-ti dau peste nas , in legatura cu muzica electronica,mai exact trance!o fi pt tine muzica de drogati,dar eu ascult de 5 ani de zile si nu sunt drogat :) am prins vremurile cand Tiesto era regele muzicii electronice..deci nu ai putea sa-l compari niciodata cu rablagiul ala de gutza sau cu Armin sau cu cine vrei tu in materie de muzica electronica ca producer/DJ . ;)

cheers !

Anonim spunea...

Frate sa stii ca mi-a placut articolul , cu o exceptie . De ce a trebuit tu sa lasi si afirmatia aia cu muzica trance ?Puteai foarte bine sa o emiti . Ascult trance de vreo 3 ani si inca nu ma pot opri . Si poate nu iti vine sa crezi dar nici macar nu fumez(tutun).

Anonim spunea...

La faza cu "Trance-ul e cam drogati" ai fost sub orice critica.Cand vad somalezii aia de minimalisti cu acele in vena si cu hanorace-zebra pe ei being so very fuckin` cool innebunesc.O melodie minimal va fi perfecta doar ca efecte folosite . dar nu va avea suflet niciodata.