sâmbătă, 6 septembrie 2008

Despre Muzica

Se dezbat chestii fundamentale aici, dom'le... ce, te joci?

La TV, la radio, pe telefon, pe MP3, la vecinul de la 2 sau la semafor, din masina soferului de pe banda 2 se aude cate o melodie. Oriunde esti, orice faci muzica este in jurul tau. Si e normal. Gandeste-te ce s-ar intampla daca nimeni nu ar mai canta. Nu ar mai fi distractii, petreceri, majorate, baluri, discoteci, concerte (mama ce concluzie jmekera am tras :D)

Daca pe vremea lui Fred Flinstone se faceau melodii si dansuri tribale pentru ca au prins un m-...-mamut/maus (mi-am adus aminte de ora de mate :))):D ) si aveau ce manca, deci pentru ocazii speciale, acum muzica este o parte din viata cotidiana. Un adolescent isi petrece cel putin 10 ore pe saptamana ascultand muzica.
Mai mult decat atat, unele formatii au lansat trenduri celebre inspirand tinere generatii si relansand conceptul de "misto"/"cool". App, va place poza cu Fred? :D :X:X

Insa genurile diferite de muzica departeaza oamenii unii de ceilalti (bine, unii chiar merita indepartati, si chiar definitiv). Ceea ce nu inteleg eu este cum poate exista o fiinta umana, un omoid, o maimuta hau-hau cu iPod in mana, sau cum vreti sa ii spuneti care sa asculte doar un gen de muzica. Vrea sa fie unicat(si nu ma refer doar la manelisti, ci chiar si la rockeri)?? Sa fie rebel?? Parca nu mai sunt alti inca 70 de mii ca el care asculta 10 melodii de 2 ani incoace.

Muzica e frumoasa, atat timp cat o asculti la momentul potrivit.
Eu ascult... hmm de toate.
Si cand spun de toate, chiar vorbesc serios. Sa detaliem.

1. Ascult punk-rock, cel mai mult cand sunt singur. Da energie :X Cei mai buni pe piata zic eu ca sunt Green Day, insa mai sunt si altii. Imi place punk-ul pentru ca toate melodiile au un mesaj si transmit o stare de bine. Nimic nu se compara cu un concert rock, si desi nu am fost, as vrea sa ma duc la unul. Preferabil Green Day.
P.S.:Green Day nu sunt emo. Au cateva melodii mai sad, in care vorbesc despre singuratate dar pe albume ca Kerplunk, 1000/Slappy, Insomniac, Dookie sau Stop, Drop and Roll gasesti o combinatie mortala intre muzicalitatea anilor 60, cu influente Ramones si punk nevrotic.
Aici e un exemplu de cat de non-emo sunt Green Day, si lasand la o parte faptul ca sunt high, melodia suna chiar bine, adica mie imi place.

Green Day-Paper Lanterns


2. Ascult Rap, din nou pentru ca melodiile transmit un mesaj. Parazitii ruleaza, alaturi de Eminem. Bineinteles, mai sunt si altii, dar nu o sa scriu pomelnic pe blog. Cheloo, Ombla si Freaka sunt prietenii mei cand nu am ce face. Hip-hop-ul e bun la petreceri si in fata scarii, cand esti cu baietii, sa se auda basii din portbagaj. Doar nu o sa asculti pop cand bei bere si fumezi cu tovarasii (gie-gie :>)














3. Ascult House. Deja zici OMG tu esti dus!! Poi, nu sunt o fire trista si imi place sa ma distrez. Am house mult pe comp, e o muzica la care nu trebuie sa auzi versurile, nu te distrage, poti sa o asculti cand iti scrii temele, sau cand te joci sau cand faci orice altceva. Nu sunt 'addicted 2 clubbing' dar imi place sa merg in discoteci si chestii de genu. In club ce o sa asculti? Rock? Hai sa fim seriosi. House! House! House!















Cam asta ascult eu in mare.

Acum sa trecem la punctul fierbinte. Manelele. Am 2 sau 3 manele pe comp care imi plac.
Daca e asa sa le ascult cand facem caterinca, da, dar in rest nu.
Ah si inca ceva. Urasc copiii de 12-13-14 ani care se dau mari oameni civilizati si se duc pe la bairamuri si dupa ora 12 noaptea cand se baga o manea isi pun mainile in urechi si stau in colt.
Let's face it, un bairam fara manele e ca o pizza fara ketchup.

Recomandare:
Pe la 3 jumate dimineata, la o petrecere, cand toata lumea e adormita si ametita a se pune o populara din aia, sa sara toata lumea in sus. Functioneaza de fiecare data, fie ca e bal, majorat, aniversare sau orice altceva :D

Ah si mai este muzica pop. Nu prea ascult, din simplul motiv ca nu are mesaj, la fel ca si manelele.
Astea sunt cele 2 genuri de muzica in care gasim pe deoparte versuri de genul "te-am iubit", "te-am iertat de prea multe ori", "mai da-mi o sansa", "intoarce-te la mine" si pe de cealalta parte "sunt numaru unu, sunt jupanu", "sunt unicat, nu o sa mor copiat" etc. Chestii care le poate spune si un aurolac. In schimb mi se pare ca muzica pop din USA si UK pare mai buna si merge ascultata. Si mixata.

Inainte de a termina acest gigantic post simt nevoia sa ma leg de 2 tipuri de persoane care asculta genuri de muzica diametral opsue (daca se poate spune asa), sunt inspirate de ele, si implicit se poarta ca atare:

1. Cocalarii

Sunt 3 tipuri de cocalari, din cate am observat pana acuma
i. Cocalari extremisti, care asculta numai manele.
ii. Cocalari funky (NOT!!), care asculta house in masina, sa vada femeile cat de occidentali sunt ei si isi pun tricouri roz peste lantul de (h)aur.
iii. Cocalari adevarati (NOT!!), care asculta rap sa fie cool si stau pe Taraf 24/7.

2. Emo-kizii
Emo-kizii sunt, dupa parerea mea, mai tristi decat cocalarii, dar pentru ca au un gram de cultura mai mult decat zero-ul absolut ce se gaseste in capul unuia care asculta Nicolae Guta de dimineata pana seara, as putea zice ca meciul e strans. Urasc din tot sufletul trupele gen Tokio Hotel si Cinema Bizzare, din simplul fapt ca arata ca niste fete(daca nu esti atent chiar zici ca sunt bune, apoi ti se face greata, realizand ca sunt baietei frustrati).

















In final as spune ca nu trebuie sa asculti doar un gen de muzica ca sa fii tu insuti. Asculti ce iti place, cand iti place cum iti place si asta te face unic.
Hai ca am fost fashnetz la faza asta :D
Va pup, aveti grija de voi si de muzica voastra si lasati commenturi :D

3 comentarii:

Anonim spunea...

uite ce ascult eu:
http://last.fm/user/MaJocInPloaie

:>:>

m-a ajutat cretinu de frate-meu sa descopar o melodie care imi place :X Sum 41 - We're all to blame, desi eu nu ascult punk #-o :))

te tzuk fata :*

Anonim spunea...

Intr-un fel ai dreptate...dar nu cred ca o persoana care se regaseste intr-un singur gen de muzica nu este ea insasi...pur si simplu nu cred.muzica a devenit atat de complexa incat fiecare gen muzical poate oferi melodii pentru fiecare stare de spirit.PAREREA MEA.
Si cred ca se pot face bairamuri si chefuri si fara manele.Evident, nu sunt aceleasi, dar se poate...trebuie doar sa vrei:)

Anonim spunea...

eu mananc frecvent pizza fara ketchup. mi`ar fi mai greu sa mi imaginez pizza fara bere:D